תכנון משרד ועיצובו

לאחר בחירת המשרד האידיאלי חשוב למקסם את שטח המשרד ולהתאימו לצרכים הפונקציונאליים של כל ארגון.

תכנון משרד ועיצוב נעשה מספר פעמים מועט בחיי ארגון. הוא מלווה, מצד אחד, בהתרגשות וציפייה גדולה, מצד שני, בחשש הנובע מחוסר ידיעה ובקיאות. כאן חשוב לפנות לגורם מקצועי ואמין המתמחה בתחום עיצוב המשרדים אשר באפשרותו ללוות אתכם ולהציע את כלל השירותים הנדרשים לתכנון החלל וביצוע עבודות הגמר במשרדים עד למסירת מפתח.

בחירת בעלי המקצוע הנכונים והמתאימים תגרום להצלחת הפרוייקט וליצירת אמון ועמידה ביעדים שהוגדרו מראש מבחינת תכנון משרד ועיצובו עד לגמר, כולל לוחות זמנים ותקציב מוגדרים מראש.תכנון משרד ועיצובו

שלבים חשובים בתכנון משרד

כדברי הפילוסוף הסיני לאו דזה "גם מסע של אלף מייל מתחיל בצעד אחד"

שלב ראשון הינו איתור הנכס המתאים מבחינת שטח, מיקום ומחיר.

לאחר איתור הנכס מגיע שלב התכנון והעיצוב. תכנון ועיצוב משרדים דורש מיומנות אדריכלית המבוססת על ידע וניסיון של אפיון הצרכים של המזמין. בהתאם לאופי העבודה של כל ארגון מתוכננת סביבת העבודה. אפיון הצרכים נעשה ע"י מענה על שאלות המגדירות את סביבות העבודה אצל המזמין. דוגמה לשאלות אלו: האם נדרשים חדרים אישיים לכל עובד? האם עובדים בחלל פתוח open space? האם יש קבלת קהל? האם נדרשים חדרי ישיבות ולכמה משתתפים? האם לתכנן פינות ישיבה, מטבח, שירותים, מקלחות? מה כוללת עמדת עבודה מבחינת ריהוט, מיזוג תקשורת, מחשוב? מה הצבעים שיאפיינו החלל? מה סגנון העיצוב – האם עיצוב משרדים מודרני, עיצוב משרדים יוקרתי, עיצוב מינימליסטי? וכיוצ"ב.

לאחר זיהוי הצרכים, מכינים פרוגראמה בהתאם לקונסטלציה הפיזית של החלל, מגדירים מסגרת לוחות זמנים ותקציב עד למסירת מפתח, מכינים תכנית ע"י אדריכל/ית מיומנים בתחום, מבצעים סופרפוזיציה (תיאום תכנון) בין כל המערכות הנדרשות (אינסטלציה, חשמל, מיזוג, תקשורת וכד').

יש לציין כי השלבים המקדימים הנ"ל חשובים מאוד. תכנון לקוי וביצוע החורג ממסגרת התקציב ולוחות הזמנים עלול לגרום לנזקים והפסדים כלכליים גדולים. תכנון לקוי ושימוש בחומרים לא מתאימים עלול לגרום לביצוע תיקונים לאחר ביצוע, אשר גורמים לעלויות נוספות, בזבוז זמן ופגיעה באיכות העבודה

שלב הביצוע צריך להיעשות ע"י קבלן שיפוצים / חברה מקצועית בעלת הכישורים והסיווג הנדרשים לביצוע עבודות הגמר במשרדים בהיקף שהוגדר מראש. יש להקפיד כי החברה תמנה מנהל עבודה בעל הכשרה ותעסיק קבלני משנה ובעלי מקצוע מיומנים, תוך שימוש בחומרים ופריטים איכותיים העומדים בדרישות תו התקן או האישורים הנדרשים. בד"כ ממנים מפקח מטעם המזמין/הקבלן שתפקידו לוודא כי העבודה תואמת את התכנון ולוחות הזמנים.

השלב האחרון הינו קבלת האישורים וההיתרים הנדרשים לאכלוס ופתיחת המשרד, ביצוע ניקיון ומסירת המפתח למזמין.

ב ה צ ל ח ה !

נכתב ע"י אירית אפרים, סמנכ"לית, פרשקובסקי PRO

לקבלת שירות מקצועי, מדוייק וממוקד צרו אתנו קשר.

 

דילוג לתוכן